ZMIANA STAWEK VAT OD 1.4.2024, jak to wykonać ?
SQL, porty
jeżeli po udostępnieniu na serwerze SQLa, portów dalej nie działa Axel na końcówkach, można zajrzeć do tej instrukcji tutaj:
Windows Firewall is Blocking File Sharing: How to Allow it
nowe stanowisko
aby program pracował prawidłowo na nowym stanowisku należy:
- zainstalować programem instalacyjnym pobranym z sekcji pobierz ( stanowisko robocze) . instalować należy na zasadzie „dalej”, „dalej”
- zrobić skrót do programu do repozytorium na serwerze – najlepiej skopiować z innego komputera.
- przy pierwszym uruchomieniu podać nazwę serwera bazy danych ( najlepiej przepisać ją z lewy dolny róg programu na innym stanowisku ) , hasło i usera zostawić puste, program zapyta czy ustawić domyślne – dac tak , potem wybrać bazę ( znów popatrzeć jaka jest na innym komputerze używana – lewy dolny róg programu ), , i zatwierdź
ekran klienta, wydawki itp
https://www.spacedesk.net/ – aplikacja podobna do anydesk ale działa trochę inaczej – pozwala w łatwy sposób być rozszerzonym pulpitem przez co można na trablecie z androidem wyświetlac np reklamy czy robic wydawkę – zamiast na telewizorze. po ustawieniu że ekran się dubluje działa jak anydesk, ale jest całkowice darmowa.
LOGI iIS
LOGI iIS są w %SystemDrive%\inetpub\logs\LogFiles
Pobieranie UPO JPK
Pobieranie UPO tylko numer referencyjny
https://e-mikrofirma.mf.gov.pl/jpk-client/status?referenceNumber=cc4c03ea00d8dc8a0000004510130e52
Klient JPK_WEB
https://e-mikrofirma.mf.gov.pl
Brak danych na teblecie
jeśli brak jest danych z / lub na tablecie, należy sprawdzić na urządzeniu klienta:
1. Dostęp do pamięci – ostatnio chyba na wskutek jakiś aktualizacji potrafi odebrać
2. Czy klient nie ma na urządzeniu uruchomionego trybu samolotowego
3. Czy aplikacja nie jest blokowana przez oprogramowanie antywirusowe
4. Czy dane w licencji na urządzeniu są prawidłowe
Konfiguracja GMAIL
Konfiguracja maila na GMAILu po zmianach zasad bezpieczeństwa od dnia 30 maja 2022r:
https://www.easyuploader.pl/forum/viewtopic.php?t=2347
jeśłi nie przeszły dokumenty ze sklepu – wymiana xml
Sprzedaż mogą Państwo spróbować ponownie wysłać samodzielnie
Menu Sprzedaż -> sklepy własne -> PAKF Paragony kas fiskalnych (sklepów własnych)
Ustawić się na wybranym dniu dniu np. 22, wybrać sklep,
następnie w menu wybrać:
Operacje-> Wymuś ponowny import dokumentów ze sklepu
Powtórzyć ta operacje dla wybranych sklepów.
Po jakimś czasie skontrolować czy dokumenty przyszły.
birdefender
Jeśli na serwerze obciążenie sql jest niski, i była wgrywana aktualizacja -> to najprawdopodobniej na stanowiskach „bitdefender blokuje” program , najlepsze rezultaty daje jego odinstalowanie. nie wiemy kiedy microsoft poprawi jego skanowanie.
ksef licencja
program w ramach wersji (potrzeba mieć aktualizację do wersji przynajmniej 2312) generuje pliki ksef w xml i mozna je sobie wciągnąć do serwera ministerstwa.
jak chcemy żeby program tez wysyłał to trzeba kupić moduł ksef online za 920 Netto
oznaczenia wersji
1. każda wersja ma numer złożony z roku i miesiąca wydania np. 0609 oznacza wrzesień 2006 r.
2.”GŁÓWNA”: Wersja ta została przetestowana i jest zakończona , jest to wersja najbardziej polecana do pobrania. w wersji Stałej nie dokonujemy modyfikacji, chyba że jest to konieczne ze względów na aktualizację przepisów ,które zmieniają się dynamicznie.
2.”STARA”: Wersja ta została przetestowana i zakończona , jest to wersja, która nie otrzymuje już nowych opcji w programie czyli nie są też aktualizowane co do zgodności z przepisami.
3.”BETA”: Wersja ta jest w fazie testów, co oznacza, że jest pobierana na odpowiedzialność użytkownika. w wersji BETA nie dokonujemy modyfikacji.
4.”ALFA”: Wersja ta jest w fazie testów, co oznacza, że jest pobierana na odpowiedzialność użytkownika. w wersji ALFA dokonujemy jeszcze modyfikacji.
jak aktualizować ?
Najlepiej aktualizować z poziomu programu:
Podczas logowania wybieramy użytkownika administrator i podajemy hasło. NIE naciskamy zatwierdź.(zaloguj)
Wybieramy menu Nowe wersje i zaznaczamy właściwą opcję.. czyli:
-Jeśli chcemy pobrać aktualizację do bieżącej wersji (poprawkę itp) to dajemy poprostu dalej
-Jeśli chcemy pobrać nowszą wersję to wybieramy opcję aktualizacja wg podanego miesiąca i wpisujemy rok i miesiąc w formacie RRMM,jeśli wersji takiej nie będzie nic się nie stanie poprostu program nie pobierze aktualizacji
-Jeśli wcześniej nagraliśmy pliki na płytkę lub do dowolnego katalogu to możemy zaktualizować program z tego katalogu wybierając opcję ‘aktualizuj z podanej lokalizacji’ , wskazujemy katalogi i naciskamy ok
We wszystkich przypadkach program sprawdzi jaka wersja jest aktualnie na serwerze i poprosi o akceptację (jak pobieramy z katalogu to może nie by tej informacji)
Po pobraniu program jeszcze raz poprosi o potwierdzenie aktualizacji – można się jeszcze wycofać
Jeśli zatwierdzimy to program poprosi o ponowne uruchomienie (JAKO ADMINISTRATOR WINDOWS- PRAWY PORZYCISK MENU MYSZKI)
Jeśli po ponownym uruchomieniu pokazał się użytkownik konwersja to prosimy wszystkich o opuszczenie programu i wpisujemy hasło administratora
Jeśli uruchamiamy program typu POS to program nie zapyta o konwersję tylko ją wykona – umożliwia to uatomatyzację pobrania wersji jednym kliknięcem z centrali ( na serwerku wymiany danch z pos klikamy – zamówi aktizację wersji na POS )
Po zakończeniu konwersji można pracować dalej
Jeśli z różnych powodów nie możemy pobrać aktualizacji z poziomu programu to można też wykonać aktualizację następująco:
W katalogu C:\Program Files\AXEL zakładamy katalog:FTPNW
W katalogu C:\Program Files\AXEL\FTPNW zakładamy katalog: Kopia
Z katalogu C:\Program Files\AXEL kopiujemy do katalogu C:\Program Files\AXEL\FTPNW\Kopia całą zawartość katalogu.
Usuwamy zawartość katalogu C:\Program Files\AXEL\FTPNW
Uruchamiamy przeglądarkę internetową
Wpisujemy adres: www.axelfhu.com.pl
Uaktywniamy klawisz: Uaktualnienia
Klikamy lewym klawiszem myszy na numerze wersji np. 5.65.B.1
W przypadku otwarcia okna: Pobieranie pliku i zapytania: Zapisać ten program na dysku, klikamy lewym klawiszem myszy na klawisz OK.
W okienku: Zapisz w: wybieramy miejsce gdzie chcemy umiejscowić plik. Zaleca się zapisywanie w stworzonym katalogu C:\Program Files\AXEL\FTPNW
Klikamy lewym klawiszem myszy na klawiszu: Zapisz
Po ściągnięciu pliku (lub kilku plików wg zaleceń na stronie) zamykamy wszystkie okna
Upewniamy się że wszyscy użytkownicy programu “AXEL” wylogowali się z niego – tak aby nikt nie pracował w programie podczas instalacji nowej wersji programu.
W katalogu C:\Axel\FTPNW klikamy dwa razy lewym klawiszem myszy na pliku który przed chwilą pobraliśmy
Zaznaczamy wszystkie pliki, które znajdują się w oknie. Z menu Plik wybieramy opcję wyodrębnij.
W otwartym oknie na pytanie gdzie rozpakować wskazujemy mu miejsce gdzie znajduje się aplikacja (C:\Program Files\AXEL lub do katalogu, w którym zainstalowany jest program na serwerze ).
Jeśli występuje błąd kopiowania, oznacza to, że któryś z użytkowników nie zakończył pracy z programem.
Uruchamiamy program (JAKO ADMINISTRATOR WINDOWS- PRAWY PORZYCISK MENU MYSZKI) na jednym stanowisku, najlepiej na serwerze.
Jeżeli program otworzy się w oknie logowania z użytkownikiem “Konwersja” należy wpisać hasło konwersji (podane przez operatora w firmie AXEL )
Następnie możemy się zalogować do programu.
Pierwsze uruchomienie programu – na każdym stanowisku pracy – będzie trwało kilka minut.
Pozwalamy innym użytkownikom sieci na korzystanie z programu.